fbpx

איך לגרום לגוגל להביא לך לקוחות לעסק

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בלינקדאין

מה דעתכם שגוגל תפנה אליכם לקוחות, ועוד… בחינם?! 
בסדנה שלימדתי על איך להגדיל את מעגל הלקוחות הסתבר לי שרבים מהעסקים שוכחים לבצע דברים חינמיים, קלים וממוקדים שיכולים לעזור להם להשיג יותר לקוחות אחד מהם זה לרשום את העסק שלהם ב"גוגל מקומות" (Google Places).

נשמע טוב,  אז קדימה בוא נגרום לו לעבוד בשבילכם… פתיחת חשבון Google Places והוספת המיקום שלכם היא בחינם. ומאפשרת לכם לפרסם שם תמונות, סרטונים ואף להציע קופונים ומבצעים שונים ללקוחות שלכם.

שירות של גוגל מקומות, מציג לגולש תוכן ממוקד על מה שהוא מחפש בנוסף על המיקום, מוצג לו גם המלצות, מידע רלוונטי, כתובת, טלפון, מחירים וקישורים רלוונטיים.
מאיפה המידע? ממה שבעל העסק והלקוחות רשמו אודות העסק.  

רישום של עסק שלכם ב"גוגל מקומות" (Google Places)  יסייע לכם להגדיל את מעגל הלקוחות משום שבכל פעם שמישהו מחפש בחיפוש מקומי (מילות מפתח + עיר או אזור) את השירות או המוצרים שיש לכם, העסק שלכם יעלה וגוגל יציע אותכם…

לדוגמה  כאשר גולש מחפש ביטוי כמו "מספרה ברמת ישי" או  לחלופין שהוא רושם רק "מספרה", והוא מגדיר את האזור הרצוי, הוא יקבל לצד התוצאות הרגילות, גם תוצאות של מקומות. כאשר גולש מחפש שירות או מוצר מסוים, סביר להניח שהוא יעדיף תוצאות שקרובות אליו פיזית (במיוחד אם הוא מחפש מהנייד).

יתרון נוסף בהכנסת Google Places היא מערכת הכלים והסטטיסטיקות הקיימת בו. דבר שמאפשר לכם לנתח את תנועת הגולשים, החל ממילות המפתח שהובילו אותם ומאיפה הם הגיעו.

שימו לב:

בכדי שתוכלו להירשם ולפתוח חשבון, עליכם להיות בעלי כתובת פיזית כלשהי. אולם, אם נניח אתם עובדים בבתי קפה, אצל לקוחות או אפילו מהבית, גוגל מאפשרת לכם לעדכן אזור בו אתם נותנים את השירות שלכם
כחלק מתהליך ההרשמה ולהסתיר את הכתובת מהגולשים.

ההמלצה של גוגל שהרישום של העסק ב- Google Places יתבצע דרך דפדפן כרום, או פיירפוקס.

גוגל לא מאשרת רישום של יותר מעסק אחד על אותה כתובת, במידה ויש לכם יותר ממשרד אחד או מספר שירותים היא דורשת רישום של מקום אחד והוספה מפורטת של העסק כולל סל השירותים שאתם מציעים.

ממליצה לכם לקרוא את הבעיות הנפוצות אשר עלולות ליצור לכם עיכוב בהגשה וברישום על מנת שתוכלו להימנע מהם.

  1. כנסו לקישור https://www.google.com/business/

  2. התחברו בעזרת שם המשתמש והסיסמה שיש לכם בגוגל, אפשרי גם עם שם משתמש של חשבון אדוורדס. לאחר שהתחברתם, לחצו על "הוספת עסק חדש".

  3. התחילו למלא את פרטי העסק שלכם. הזינו בשדה שם העסק את השם כפי שהוא מופיע "בעולם האמיתי" זאת אומרת את השם הרשמי שלכם, אל תנסו להתחכם ולהוסיף מילות מפתח שאינם נמצאים בשם העסק משום שדבר זה עלול לגרום לגוגל להסיר אתכם מהרישום ולחסום אתכם גם בעתיד.

  4. במידה ושם העסק שלכם עלה, סביר להניח שגוגל רשמה אותו באופן אוטומטי. בדקו שכל הפרטים ששם מדויקים, ועדכנו אותם בהתאם.

  5. בכדי לקדם את עצמכם בתוצאות החיפוש, תנסחו את הפרטים ואת תיאור העסק באופן המתאים לביטויים התואמים את מה שהלקוחות הפוטנציאלים מחפשים תבלו אותם במילות מפתח באופן שקול ולא מוגזם… גוגל לא אוהב זאת.
    רצוי להוסיף תמונות, סרטונים, וכמה שיותר פרטים ומידע על העסק. החל משעות פעילות, דרך ליצירת קשר ואפילו אילו אמצעי תשלום אתם מקבלים.
    וכמובן תוסיפו גם את כתובת האתר שלכם. בנו פרופיל מלא ככל האפשר, כזה שיעודד את הגולשים לפנות אליכם ואף להיכנס לאתר שלכם ולמצוא אתכם ברשתות החברתיות שאתם נמצאים בהם.

  6. גוגל מבצעת אימות בכדי לוודא שהעסק אכן קיים. האימות יכול להתבצע או על ידי טלפון (מספר טלפון הוא חובה זכרו להוסיף אזור חיוג) או דרך גלויה בדואר (הקפידו לרשום את המיקוד). בטלפון, מתקשרים ומענה קולי מקריא קוד של 6 ספרות. בגלויה הקוד מגיע בדואר לכתובת שהוכנסה. לכן חשוב לדייק ברישום הכתובת בצורה מדויקת.

  7. לאחר שתזינו את הקוד אימות, בד"כ העסק יהיה במצב סקירה (אצלי זה לקח כשבועיים) הוא יהפוך לפעיל. ברגע שהעסק פעיל הוא מופיע במפות של גוגל.

  8. בקשו מהלקוחות שלכם לכתוב שם ביקורות על השירות והמוצרים שלכם, הדבר ישפר את הנראות בתוצאות החיפוש ויעודד לקוחות פוטנציאלים לפנות אליכם.

רוצים להגדיל את מעגל הלקוחות שלכם?
אשמח לעזור לך  אני במרחק הקלקה… מוזמנים להצטרף לסדנת "לקוחות או לא להיות"

אני רוצה להצליח

בואו נהיה חברים ברשת

דילוג לתוכן