fbpx

איך לגרום ללקוח מרוצה להמליץ עליך בצורה נכונה

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בלינקדאין

במערכת היחסים שלנו עם הלקוחות יש "הסכם" בלתי כתוב
אנחנו נשקיע את מיטב הידע שלנו, נפנק ואפילו ניתן אקסטרה, בתמורה נרצה שכשהוא יצא מרוצה ואפילו מרוצה מאוד… הוא ימליץ עלינו.

אנו יודעים שהמלצה של לקוח שווה יותר מכל אמירה או הבטחה פרסומית, הן יוצרות אמון אצל לקוחות פוטנציאליים, מוכיחות את הידע, את הנתינה ולכן השאיפה של כל בעל עסק שיהיה לו כמה שיותר המלצות טובות.

הקשר בין המלצה להגעת לקוח אחד או שניים ולאופטימיים שבינינו אפילו, חולפת המחשבה על קבלת זרם בלתי פוסק של לקוחות (: 
ברור לנו וברור ללקוח שלנו.

לכן לא פעם כשהוא יוצא מאיתנו מרוצה הוא מפריח באוויר אמירה "אני הולך לספר בכל מקום עליך,"….

מה שקורה בפועל, כשהוא יוצא מאיתנו הוא חוזר לחייו, לשגרת יומו.
סביר להניח, שאם ישאלו אותו עלינו או יחפשו מוצר או שירות שאנו מספקים
הוא ימליץ בחום ואף יטרח להגיד "תגיד שאני שלחתי אותך" אך מכאן ועד ליזום את הפרסום אודות השירות או המוצר שלנו, הדרך ארוכה. 😊

אז מה עושים?
איך עוברים ממצב שבו לקוח שיוצא מרוצה מאיתנו ייתן לנו המלצה שתוביל ללקוח הבא?
מבקשים ממנו שיכתוב לנו משוב, ולמה משוב?
כי אם נבקש ממנו שיכתוב המלצה יכול להיות שהוא יכתוב על המקום היפה שלנו, על כך שאנחנו מקסימים ואפילו יפרט את חוש ההומור שלנו, למרות שהמקצוע שלנו לא שייך לתחום הבידור… במקום לפרט את התועלות ואיך עזרנו לו, ולמה כדאי לבחור בנו..

במשוב אפשר לשבץ שאלות שהתשובה עליהם היא התועלות שמפיקים מאיתנו בלי ל"הכניס" מילים לפה של הלקוח, או לבקש ממנו תרשום ש….

 

טיפים לבניית משוב שיהפוך להמלצה נכונה

  • המשוב צריך להיות קצר שלוש עד חמש שאלות.
  • הציגו את האפשרות למלא אותו בעילום שם או
  • ציינו כי אתם הולכים להשתמש במשוב או בחלקים ממנו
    לצרכיי פרסום העסק ושהוא מרשה לכם להפיץ אותו בשמו
    או לחלופין בעילום שם.
  • בנו שאלות שהתשובה אליהם היא התועלת שמקבלים ממכם

דוגמאות לשאלות שהתשובה שלהן יכולה להפוך להמלצה:

 

הגעתי אליך כשאני סובל מ……………………………………………………………………

לפני הטיפול אצלך הייתי……………………………………………………………………… 
הרגשתי הקלה כבר בטיפול ה………………………………………………………………..
ראיתי תוצאות תוך פרק זמן ………………………………………………………………….

המפגש איתך השפיע עליי לטובה ב…………………………………………………………
אהבתי בשירות או במוצר שלך את…………………………………………………………

 

אפשר להחליף את המילה "טיפול" ב"מפגש", "קורס" או כל דבר בהתאם למוצר או לשירות שסיפקתם.

 

כולנו אוהבים להשמיע את דעתנו תנו ללקוחות שלכם הזדמנות להשמיע את דעתם בנו את המשוב באופן כזה שתוכלו להפיק ממנו ערך פרסומי.
למעזים שבכם, ואני מקווה שאתם רבים…תנסחו שאלות שיובילו לקבלת לידיים חמים, לגילוי לקוחות חדשים או לגילוי פלחי שוק אפשריים .

לדוגמה : למי היית ממליץ להגיע אלי וליהנות מהשירות או המוצר ?
או לדעתך, איפה אפשר לפרסם על היכולות שלי?

מה שנותר לכם לעשות, זה לקחת את התשובות שלהם ולהפוך אותם להמלצה שתוביל לקוחות נוספים לקנות ממכם. 

פשוט, נכון?
קדימה לבצע !

אם אהבתם את הטכניקה שהצגתי לכם, בטח תאהבו גם את אלו שמופיעים בספר שכתבתי 365 ימי הכנסות ממכירות, וכמובן שאתם מוזמנים להצטרף לסדנה הבאה של לקוחות או לא להיות

 

אני רוצה להצליח

בואו נהיה חברים ברשת

דילוג לתוכן