שבריר של שנייה הפריד בין ניצחון גדול להפסד צורב, המתח הורגש באוויר ופתאום נשמעו זעקות של ייאוש ושמחה בו זמנית באוויר,
כן נכנס גול לשער!!!
כשמסתכלים על שחקן כדורגל המבצע מהלך שמסתיים בכך שהכדור מחליק לתור הרשת והשדר צועק ג ו ל, לפעמים זה נראה פשוט ולעיתים אפילו מעורבב עם קצת מזל.
אבל זה לא!
תוך כדי צפייה מקרית במשחק כדורגל הבנתי את הקשר בין הכדורגל לשיווק. כן שיווק!!!
כשמובקע גול לרשת מה תגובתך? תלויה נכון?!
אם הגול מזכה את הקבוצה שלך, סביר להניח שצרחות השמחה בשמיים יחרישו את האוזניים של הסובבים ואם לא, הצרחות הן כנגד השוער שלא שמר על השער או אולי בגלל שאמא של השופט היא…
גם אם כדורגל בכלל לא מעניין אותך, עדיין ניתן ללמוד על שיווק מכדורגל!
מאחורי הגול מתחבאות שעות של אימונים, שעות של השקעה, תכנון ואסטרטגיה- לבד וביחד עם קבוצה. וכל הזמן, כן כל הזמן, ההקפדה להמשיך להתאמן פיזי ומנטלית כדי להמשיך ולשפר את התוצאות.
כן, לשפר! לא לשמר על ההישגים אלא לשפר אותם!!
יותר מכך, בכל משחק מתכננים את המתקפה בהתאם לידיעה מול המתחרים, מולם יתמודדו וכדי להצליח מולם הם לומדים את כל המהלכים שלהם – כן של המתחרים!!!
בדיוק כך בשיווק:
כדי להצליח ולמכור יותר צריך לתכנן את אסטרטגיית השיווק, להכיר את המהלכים, להתאמן פיזית ומנטלית, לדעת מי שייך לקבוצה שלך ומי שייך למתחרים. להכיר אותם: את קהל היעד ואת המתחרים ולהיערך בהתאם.
התלונה הנפוצה ביותר שאני שומעת מבעלי עסקים, היא על השיווק.
"אנחנו לא אוהבים להתעסק בשיווק, אם רק ינסו את המוצר, אותנו, אין מצב שיבחרו במישהו אחר". ואני, מכורת שיווק שכמוני, נעלבת בשם השיווק והמכירות.
כן אני מבינה על מה המהומה, אבל מתחילה להראות להם איך ניתן בדרך פשוטה לייצר עוד מכירה.
למה לכל כך הרבה אנשים קשה למכור?
פשוט מאוד, כי הם לא מתכננים את הצעדים הנדרשים לפני שלב המכירה.
הם מערבבים בין שיווק ומכירות.
ומה קורה איתך? האם ידוע לך ההבדל?
בכל מקרה, תסכימו איתי שניתן ללמוד שיווק מכדורגל. מכירים את כללי המשחק, לומדים מתכננים אסטרטגיה ומבצעים. כן וכל הזמן מתאמנים ומשתפרים!!