fbpx
באנר לקבלת שרות מאוסנת רובין

חזון והדרך לכתיבתו

שיתוף ב facebook
שתפו בפייסבוק
שיתוף ב twitter
צייצו בטוויטר
שיתוף ב linkedin
שתפו בלינקדאין

במחקרים נמצא ,כי המשותף בין אותם מנהיגים שהצליחו להוביל קבוצות, ארגונים ומדינות לשיאים יוצאי דופן היא היכולת של המנהיג להצביע על כיוון אליו הולכים ועל עקרונות לאורם פועלים. מרכיב מרכזי זה של ידיעת הכיוון על ידי המנהיג, ומחויבותו לממש אותו, מוגדר כחזון.

החזון בתרגומו המילולי הינו למעשה חיזיון בשונה מהייעוד, המגדיר את הסיבה לקיומו של העסק/הארגון וממנו נגזרות המטרות, הטכנולוגיה והעשייה השוטפת, מגדיר החזון את הזהות העסקית/ ארגונית ואת המשמעות המיוחדת לעשייה. החזון אינו מגדיר מה עושים אלא את הערכים והעקרונות, המנחים את העשייה ככל שתהיה.

החזון שונה מהייעוד בכך שהוא מגדיר את מערכת הערכים המנחה את האדם הפועל להשגתו והוא מהוה בסיס לגיוס מחויבות ומשמעות. ערכים הם : האמונות ותפישות המנחות אותנו בחיים ומהווים "מצפן ערכי", לטווח הארוך. ואילו הצרכים הם הגורמים המניעים אותנו להתנהג בצורה מסוימת ולא אחרת, לרוב אנחנו לא מודעים ופועלים באופן אוטומטי ומיידי, לטווח הקצר .

תהליך יצירת "חזון" הוא כניסה פנימה לתוכנו לצורך מימוש ויצירת מציאות עתידית הרצויה לנו. מחזון מוגדר ומנוסח כראוי, עולה הזהות שלנו , את הכיוון והמטרה (מה ואיך). הערכים מגדירים את הייחודיות שבה אנחנו פועלים ומתנהגים, הם יוצקים את הרוח. למעשה מימושו של החזון אינו מתבטא בהגשמתו, אלא באופן שהוא מהווה עקרון מנחה לעשייה היומיומית.

 

החזון כולל שלושה מרכיבים : ייעוד (תכלית) , ערכי ליבה ותמונת עתיד. הוא כולל בתוכו מרכיבים שונים העונים לשלוש שאלות יסוד :

למה – לשם מה ? מה המטרה הגדולה שלשמה אנחנו קיימים ?

איך – כיצד, על בסיס אילו ערכים, נממש את התכלית ?

מה – מהי תמונת העתיד המיטבי שאנחנו מבקשים לממש ? .

החזון הוא כלי עבודה ממשי , התמונה העתידית הרצויה הכוללת את הערכים שלנו ממנה נגזרת תכנית עבודה בעלת יעדי פעולה והשגת מטרות. אם ערך ליבה שלנו הוא ערך המשפחה, נבחר בהגדרת אופן הפעילות ושעות העבודה בצורה כזו שהמשפחה לא תפגע . החזון, בהשלמה למטרות המציבות יעדים מדידים במונחי זמן, איכות וכמות, מציב שאיפה מתמדת ליצירת תמונה רצויה.

איך יוצרים חזון עסקי? החזון העסקי צריך לענות על שלוש שאלות :

מדוע – מדוע העסק שלנו קיים ? למה?

מה – מה אנחנו רוצים שיהיה לנו בעתיד ?

איך – איך נפעל להשגת מטרותינו ורצונותינו ?

בואו נהיה חברים ברשת

אני רוצה להצליח

לנו, בעלי העסקים אין מי שישלם לנו על ימי חופשה או מחלה… 
לכן אנחנו צריכים תוכנית שתניב לנו הכנסה 365 ימים 
מה עושים אם אין זמן לחקור, לקרוא ולחפש מידע ? 
רוכשים את הספר 365 ימי הכנסות ממכירות 
בו מפורטים תהליכים מסודרים של מה צריך לעשות ואיך לעשות!

ספר מודפס בכריכה קשה המשלב בתוכו את יתרונות המדיה הדיגיטלית.
כל עמוד מכיל נושא העומד בפני עצמו וטכניקה מעשית לביצוע בקצב שלך.
 הוא כמו יועץ שהולך איתך לכל מקום ונותן לך תשובות מפורטות של מה צריך לעשות
 ואיך לעשות זאת, על מנת להתקדם בנושא שבחרת להתמקד.

לצורך הרחבה והבנת הנושא, בכל פרק יש לך תוספת מידע המפנה אותך לצפות בסרטון ,
אפשרות לשאול שאלות את מחברת הספר, אוסנת רובין,  מסר עידוד לעשייה
ויש גם פרקים הכוללים בתוכם דפים להורדה לצורך ביצוע הטכניקה. 
לך נשאר לקרוא, ליישם ולראות כיצד ההכנסות גדולות. 

הספר נבנה לאנשים הרוצים להצליח בעולם העסקים ולכן כלולים בתוכו,
 מעבר לטכניקות להצלחה עסקית, גם כלים אימונים, בכדי שיוכלו  לפרוץ את המחסומים הפנימיים
 המונעים מרבים מבעלי העסקים להתפתח ולעלות על מקפצת ההצלחה. 
אם הגיע הזמן שלך להצליח, הטכניקות המפורטות בו  יסייע לך להתמודד עם הקשיים
 והאתגרים הקיימים בחיים בכלל ובעולם העסקים בפרט. 

אין צורך לקרוא אותו מהדף הראשון ועד סופו.
בוחרים במה רוצים להתמקד… ומתקדמים….

כן, הבנת נכון!

כשהפנתי בעלי עסקים לספרים ומחקרים 
כדי לעזור להם לקדם את העסק,
שמעתי שוב ושוב את השאלה
למי יש זמן לקרוא ספר?

מצד אחד אין להם זמן לקרוא אבל… מצד שני הם צריכים ידע ! 
לכן החלטתי לכתוב ספר מיוחד לבעלי עסקים המכיל בתוכו מה צריך לעשות ואיך לעשות זאת!

ספר בכריכה קשה המשלב בתוכו את יתרונות המדיה הדיגיטלית

​הנושאים תומצתו לטכניקות המפורטות לרוב בעמוד אחד בלבד וגם הפניה דיגיטלית לתוספת מידע. 

כל עמוד עומד בפני עצמו, כך שניתן לבחור מתוך תוכן העניינים את הנושא שרוצים להתמקד בו ומתקדמים…

איזה סיפור מרגש יש בספר מהפרק הראשון
אי אפשר להפסיק לקרוא ואיזה השראה מטורפת.
ראיתי ספרים בחיי והרבה, אבל ספר כל כך מושקע זה כמו תזה של דוקטורט,
באמת ברמה שלא נתפסת כזה עוד לא ראיתי...
האיורים שמופיעים תוך כדי כלי עבודה לפיתוח העסק
שהופכים כל דף בספר לכלי עבודה קליל...
ומה שיפה במיוחד זה שלכל פרק יש קוד לסריקה
שאפשר לקבל דוגמאות נוספות, מסמכים, כלים להדפסה
וכל דבר בספר ברמה הכי גבוה...
ממש אפשר לקחת את הספר וכל שבוע פרק אחר
ולעשות אימון עסקי באופן עצמאי
מדהים.
ליאור עקירב ייעוץ אסטרטגי
ליאור עקירב
יעוץ אסטרטגי
דילוג לתוכן