fbpx

איך לעבור מהכרות מקרית לקשר עם פוטנציאל עסקי ב-3 מהלכים

שתפו בפייסבוק
צייצו בטוויטר
שתפו בלינקדאין

מה עושים אם במהלך מסיבה מכירים לנו אדם שהוא מהווה פוטנציאל עסקי מעולה, אך לא מתאים באותו הרגע לבחון אפשריות או לבקש בקשות של חיבור עסקי?

הרצון שלנו, בעלי העסקים להגדיל את מעגל הלקוחות, מצריך מאיתנו לא פעם לצאת מאזור הנוחות ולפעול קצת אחרת, אך תסכימו איתי שעל רחבת הריקודים פחות מתאים לשווק את עצמנו לאדם שהרגע הכרנו…

לאחר האירוע, זה כבר סיפור אחר…  ☺
אך נשאלת השאלה האם הוא יזכור אותנו בתום האירוע?
רוב הסיכויים שלא, בלי להיעלב, כן… ❤

לאורך היום ובנסיבות שונות אנחנו פוגשים המון אנשים, את רובם לא נזכור, אלא אם הם היו מרתקים בצורה יוצאת דופן וסביר להניח שנזכור יותר את אלו שיכולים לסייע לנו בקידום העסק ובמיוחד נזכור כאלו שיכולים להפוך ללקוחות שלנו … ☺
אבל את הרוב, בוא נודה לא נזכור.

כך קורה גם אצל אנשים אחרים שפוגשים אותנו, הם פוגשים המון אנשים וזוכרים בהתאם לצרכים שלהם היכולת שלהם לזכור אותנו הולכת וקטנה ככל שהזמן עובר.

במילים אחרות, יש לנו חלון הזדמנות קטן לבצע את המעבר מההכרות המקרית לקשר עם פוטנציאל עסקי ולכן צריך להיות מוכנים, שנתחיל?

הכרות מקרית

הפעולה הראשונה מתחילה כבר באירוע
הכירו לכם מישהו וזיהיתם את הפוטנציאל העסקי צרו איתו כימיה, תספרו על עצמכם, על העסק שלכם אך אל תשתלטו על השיחה, אלא תעוררו סקרנות
ורצון להכיר אותכם יותר.

בחנו האם הוא מהדברנים או מהמקשיבים שימו לב לסגנון הדיבור, האם הוא רשמי, קליל … תקשיבו לדברים שהוא אומר ותביעו עניין בדבריו, אך בלי "אקסטרה" מחמאות כן… ☺ אף אחד לא אוהב חנופה.

אל תהססו לבקש את הנייד או דרך ליצור איתו קשר מקסימום הוא יגיד לא או יתחמק…

מחקר וגילוי

לפני שאתם רצים להציע הצעות לבחינת הפוטנציאלי העסקי בצעו מחקר אודותיו, גלו את הרצונות והצרכים שלו. בעידן שלנו זה פשוט, קל ומהיר לעשות.

הרצון שלכם לא בהכרח קשור לרצון של הצד השני אך יתכן ויש לכם קשר שהוא צריך או ידע שיהיה לו מועיל. חפשו אותו ברשת, אם יש לו אתר כנסו אליו. תקראו מה הוא עושה, תכירו את העשייה שלו  אך הוא מתנסח שם, מה הוא מציע, מי קהל היעד שלו אם הוא נמצא ברשתות החברתיות, דרך הדברים השונים שהוא העלה תוכלו ללמדו על החיים האישיים שלו ועל תחומי העניין שלו יתכן ותגלו שיש לכם תחומי עניין משותפים, או חברים משותפים. אם יש לו דף עסקי סמנו לו לייק קראו מה הוא כתב והגיבו שם. בקיצור, התחברו והציעו לו חברות קודם כל דרך הרשת.

 צרו קשר  

הדבר שיגדיל את הסיכוי להקשבה לבקשתכם היא שליחת הודעה הבודקת אם הוא פנוי לשיחה אתכם. כן, אני יודעת, הרוב היו מרים טלפון ושואלים "יכול לדבר"? אבל כשיוצרים קשר, כדי לקדם פוטנציאל עסקי  רצוי שהוא לא יהיה עם הסחות דעת או באמצע משהו.

נוסח ההודעה צריך להיות קצר ובסגנון של…
היי זה…  תרשמו את השם שלכם (למקרה שהוא לא הכניס את הטלפון שלכם לרשימה שלו בנייד ) שמחתי להכיר אותך באירוע …. ציינו את שם האירוע גם אם אתם שולחים את ההודעה יום אחרי… (חיבור השם שלכם למקום ההכרות, יגדיל את הסיכוי שהוא יזהה מי אתם) אני מעוניין לדבר איתך, מתאים שאתקשר עכשיו? או שאעדיף שאתקשר בשעה … (כאן תציינו שעה מוגדרת שתוכלו להתקשר).

למה לרשום שתי אפשרויות?
כששואלים אנשים עסוקים אם הם פנויים, לרוב הם עונים בלא, או בעסוק,
או נדבר מאוחר יותר ללא קביעת זמן לשיחה… מה שעלול להוביל למצב של משלוח הודעה בזמנים שונים עד שמצליחים לתאם שיחה איתם. זה במקרה הטוב.
לרוב תחושת האי נעימות משתלטת עלינו ואנחנו לא מנדנדים והסיכוי שלנו למנף את ההכרות נכשלת. לעומת זאת, במצב של הצעת שתי אפשרויות,
גם אם הם עסוקים בשתיהן, לרוב התגובה תהיה עדיף לי שנדבר אחרי השעה… או בשעה…

בשיחה התחילו בסמול טוק, קצר, אני מדגישה קצר, זהו אדם שרק הכרתם ואתם רוצים להעמיק את ההכרות ולבחון האם ניתן לממש את הפוטנציאל העסקי שזיהיתם. ספרו לו  כי התרשמתם ממנו במסיבה ולאחר מכן חיפשתם אודותיו ברשת, וגיליתם תחומי עניין משותפים או אם קראתם משהו שהוא כתב ברשת ושאהבתם ציינו זאת, אל תמציאו כדי למצוא חן, אנשים מזהים מתי החנופה היא כנה ומתי לא…

בנוסף, אל תלכו סחור סחור, העזו לבקש את בקשתכם בין אם זה לפגישה מעמיקה שבה אתם רוצים להציג בפניו מיזם, שיתוף פעולה או בקשה לעצה
ובין אם זה בקשה בעזרה לחיבור לארגון או לאדם שאתם יודעים שיש לו קשר.

צריכים עוד מידע? רוצים עזרה?
אני במרחק הקלקה,
צרו איתי קשר

אני רוצה להצליח

בואו נהיה חברים ברשת

דילוג לתוכן